Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere modestă în trimestrul al treilea față de T2 2017, conform datelor Cegedim. Segmentul de produse fără prescripție medicală a recuperat astfel scăderea de 7% din al doilea trimestru al anului, în timp ce, creșterea în acest interval, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vânzări.
În acest interval, segmentul de piață a înregistrat o evoluție moderată la nivelul acestor categorii de produse, cele mai mari fluctuații regăsindu-se la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii și al celei de produse dermatologice. Dacă în cazul celei din urmă, s-a înregistrat o scădere cu 13,5 milioane de lei, în cazul produselor cu adresabilitate pentru răceală, gripă și alergii, volumul vânzărilor a scăzut de la 132,3 milioane de lei în trimestrul al doilea cu 23,4 milioane de lei.
Creșteri ușoare au înregistrat categoriile de produse analgezice, Lifestyle OTC și produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale. Astfel, cea mai mare creștere a fost realizată de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vânzări de 97,3 milioane de lei în al doilea trimestru al anului, respectiv o cotă de piață de 13,4%, acestea au ajuns la vânzări în valoare de 105,1 milioane de lei și o cotă de piață de 14,2% în al treilea trimestru.
Conform datelor Cegedim, următoarea categorie în topul produselor cu creștere la nivel de volume de vânzări, respectiv cotă de piață, se află categoria Lifestyle OTC , cu 23,8%, cotă de piață și vânzări de 176,1 milioane de lei, față de 23,2% și 168,7 milioane de lei înregistrate în al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,6% și vânzări de 159,6 milioane de lei, față de trimestrul al doilea când s-a înregistrat o cotă de piață de 21,1%, respectiv vânzari de 153,1 milioane de lei.
RASCI, ca entitate reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susține administrarea responsabilă și avizată prin informarea corectă și educarea consumatorilor din România.
În acest sens, la finalul lunii octombrie a acestui an, RASCI a demarat campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, un demers educațional pe termen lung care își propune să contribuie la îmbunătățirea educației pentru sănătate a românilor, pentru ca aceștia să poată lua decizii informate privind modul în care își gestionează propria sănătate.
Parteneri în campanie sunt Ministerul Sănătății, Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale, Societatea Națională de Medicina Familiei, Colegiul Farmaciștilor din România și Consiliul Român pentru Publicitate.
Mai multe informații despre campanie sunt disponibile pe site-ul acesteia, www.aleginformat.ro.
*** Despre RASCI
RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale), www.rasci.ro, reunește producători, importatori și distribuitori de medicamente fără prescripție medicală (OTC), suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piața din România: Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Prisum, Fildas, Secom, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie și WORWAG Pharma.
Asociația urmărește nu doar informarea, ci și responsabilizarea consumatorilor. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea și obiectivitatea informației atât la nivelul populației, principalul beneficiar al produselor noastre, cât și la nivelul profesioniștilor din domeniul medical, cei care zilnic dau sfaturi și indicații de utilizare a acestor produse.
RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), www.aesgp.eu, organizație europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală in Europa și care reunește mai mult de 2.000 de companii și asociații profesionale.