Printr-o iniţiativă solidară, Auchan România, alături de Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a dezvoltat un program complex de soluții eficiente menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor aflate în diverse categorii de dizabilități (nevăzători, persoane cu deficiențe de vedere, deficiențe locomotorii, hipoacuzici) pentru prima dată în retailul românesc.
Descrierea inovației
Proiectul inițiat de Auchan România a început în septembrie 2023 și continuă în prezent, în parteneriat cu Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Patru magazine Auchan au fost deja echipate cu un program de soluții eficiente menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor din diverse categorii de dizabilități, sub directa îndrumare a celor care au efectiv nevoie de ele. În hipermarketul Auchan Berceni, magazinul pilot în care s-a lansat acest program, au fost implementate servicii complexe și au fost dezvoltate o serie de echipamente tehnice care să deservească persoanelor în nevoie.
- Locuri de parcare accesibile: Au fost implementate locuri de parcare conforme normativului, cu o lățime mai mare decât cele standard, respectiv 3,2 m x 1 m, marcate corespunzător, precum și zone speciale de pick-up și drop-off pentru taxi și ridesharing.
- Serviciu de însoțire la cumpărături: Orice persoană cu nevoi speciale poate solicita la Auchan Berceni să fie însoțită la cumpărături sau să i se facă cumpărăturile de către un angajat. Serviciul este disponibil zilnic, în timpul programului magazinului, prin programare telefonică prealabilă sau direct la sosirea în magazin.
- Marcaje tactile și echipamente speciale: Pentru persoanele nevăzătoare a fost amenajat un culoar cu marcaj tactil, de la parcare până la serviciul clienți din magazin, iar pentru cei cu deficiențe locomotorii au fost introduse coșuri de cumpărături speciale care se anexează fotoliului rulant.
- Accesibilizare la rafturi și case de marcat: Produsele au fost rearanjate pe rafturi, pentru a fi mai ușor de accesat, iar casele de marcat au fost adaptate cu spații mai largi, permitând intrarea cu fotoliul rulant și cu căruțul special de cumpărături. Totodată, zona de reciclare SGR a fost echipată cu o rampă de acces.
Elementul de noutate
Hipermarketul Auchan Berceni este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaționale de accesibilitate, devenind un exemplu de bune practici și pentru alți comercianți.
,,În Auchan Berceni au fost implementate măsuri semnificative pentru a îmbunătăți accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități. Este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaționale, devenind un exemplu de bune practici şi pentru alți comercianți. Acest proiect demonstrează angajamentul Auchan de a sprijini comunitatea și de a îmbunătăți constant serviciile oferite. Practic, este un pas important în direcția creării unui mediu de cumpărături mai incluziv și prietenos pentru toți clienții.
Pentru toate acestea, Consiliul Național al Dizabilității din România acordă magazinului Auchan Berceni calificativul de magazin accesibil persoanelor cu dizabilități”, a declarat Daniela Tontsch, președinta Consiliului Național al Dizabilității din România.
„Suntem o companie cu o politică concretă de incluziune de care suntem mândri şi este o normalitate să avem peste 140 de colegi persoane cu dizabilități, dintre care aproape jumătate sunt în familia noastră de mai bine de 10 ani. În același timp, toți consumatorii sunt egali pentru noi și vrem să le oferim cel mai simplu şi bun parcurs de cumpărături. Este și un motiv în plus pentru care am introdus, încă de anul trecut, serviciul de acompaniere la cumpărături a persoanelor cu dizabilități în noul concept de hipermarket Auchan Berceni. Grație excelentei colaborări recente cu reprezentanții Consiliului Național al Dizabilității și cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cărora le mulțumim călduros, am reușit să implementăm în acest magazin un set actualizat şi extins de măsuri utile și efìciente, care să îl facă și mai prietenos persoanelor cu dizabilități. Vom implementa noile standarde în toate hipermarketurile și supermarketurile Auchan, în perioada care urmează.
Este un proiect de suflet și pentru noi, la fel cum este pentru cei direct implicați menționați anterior”, a declarat Tiberiu Dănețiu, director corporate affairs & retail media, Auchan România.
Retailerul are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 28 de hipermarketuri clasice, cinci hipermarketuri ATAC Hiper Discount, șapte supermarketuri, magazinul Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, un magazin în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro.
Prin acest proiect solidar de empatie colectivă, Auchan susține un scop precis – acela de a oferi consumatorilor cel mai simplu și bun parcurs de cumpărături, drepturi egale şi acces la servicii totale.
În prezent, serviciile de accesibilizare sunt deja implementate în întregime în patru magazine Auchan, iar retailerul își propune în viitor implementarea acestor standarde la nivelul întregii rețele.
Sursa: KLARMEDIA