Consiliul Național al Dizabilității din România a primit mai multe sesizări de la asistenți personali ai persoanelor cu handicap în care se menționează că primăriile i-au somat că desfac contractele de muncă din cauza expirării certificatelor de handicap ale persoanelor pe care le îngrijesc.
ORDONANȚA DE URGENŢĂ Nr. 34/2020 din 26 martie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă – Art. 33 indice 2 prevede că ,,valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice se menține pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgență, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări”.
Așadar, valabilitatea certificatelor de încadrare în grad de handicap pentru adulți și copii cu dizabilități, care expiră în perioada stării de urgență și care este prelungită pe perioada de urgență declarată, se menține inclusiv după încetarea stării de urgență pentru o perioadă de 90 de zile.
Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului (DGASPC) din țară și din București vor organiza un calendar administrativ pe parcursul celor 90 de zile, astfel încât procesul de obținere a noilor certificate de handicap, după cele 90 de zile, să se realizeze în condiții de siguranță și fără aglomerări.
Plata îndemnizației de handicap și a prestațiilor sociale se va efectua fără discontinuități.
Pentru a evita neînțelegerile, vă rog să vă informați doar din canalele media oficiale și dacă aveți neclarități, nu ezitați să contactați DGASPC-urile de pe raza cărora domiciliați. Aici găsiți datele de contact ale Direcțiilor: http://andpdca.gov.ro/w/date-de-contact-dgaspc-uri/