Absolvenţii instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 16 ani, pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj, pentru o perioadă de şase luni. Indemnizația reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare, a anunțat Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM).
Potrivit sursei citate, pentru a beneficia de această indemnizaţie absolvenţii instituţiilor de învăţământ trebuie să se înregistreze la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă.
Indemnizaţia de şomaj se acordă după 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioadă în care absolventul beneficiază de servicii gratuite în vederea angajării (informare şi consiliere profesională, medierea muncii, formare profesională).
Actele necesare pentru înregistrarea absolventului la Agenţiile Locale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ALOFM), ca persoană în căutarea unui loc de muncă, sunt:
- actul de identitate;
- actele de studii și de calificare sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;
- declarație pe proprie răspundere privind starea de sănătate, modelul tipizat fiind disponibil pe website-ul www.anofm.ro.
Potrivit AMOFM, prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
,,Absolvenții instituțiilor de învățământ și absolvenții școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și in acest termen se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserție egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referință în vigoare la data încadrării (1500lei). Plata se efectuează în doua tranșe: prima după încadrare și a doua după cele 12 luni”, informează AMOFM.
Depunerea actelor se poate face online la adresa de e-mail a ALOFM de sector, din raza de domiciliu.