CFR Călători anunță că persoanele cu dizabilități beneficiază de servicii de asistență gratuite.
,,Pentru persoanele cu mobilitate redusă (PRM), CFR Călători asigură gratuit, în anumite staţii şi în anumite trenuri în trafic intern şi internaţional, următoarele tipuri de servicii:
- Asistenţă în staţiile de plecare, de destinaţie şi în staţiile de schimbare a trenurilor, după caz, adaptată dizabilităţii fiecărui călător.
- Servicii suplimentare necesare PRM: îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite în funcţie de greutatea acestuia, însoţirea în incinta staţiei CF şi până la îmbarcarea în tren a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental, precum și însoţirea de la coborârea din tren până la ieşirea din staţie a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental;
- Rezervarea locurilor;
- Asistenţă la bordul trenurilor în circulaţie”, se arată pe site-ul CFR Călători
Potrivit sursei citate, CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile de rang superior (Interregio), numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile de persoane cu mobilitate redusă, cu excepţia persoanelor cu dizabilitate motorie aflate în scaun rulant nepliabil.
Pentru persoanele cu dizabilitate motorie aflate în scaun rulant nepliabil, se asigură servicii de asistenţă numai la clasa a II-a, numai între staţiile deschise acestui tip de transport si doar la anumite trenuri.
Stațiile pentru care se asigură servicii PRM
Serviciile menţionate mai sus sunt asigurate pentru următoarele categorii de persoane cu mobilitate redusă:
- Persoane cu dizabilitate motorie în scaun rulant;
- Persoane nevăzătoare;
- Persoane cu dizabilitate motorie;
- Persoane cu deficienţe de auz;
- Persoane cu deficienţe de vedere;
- Persoane cu handicap mental.
CFR Călători informează că pentru a beneficia de serviciile specifice aferente dizabilităţii dvs. pentru călătoria pe calea ferată, este necesar să le solicitaţi cel mai târziu cu 48 ore înainte de data călătoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare etc.), prin completarea formularului tipizat disponibil în punctele de vânzare ale CFR Călători sau ale altor distribuitori autorizaţi sau prin completarea online a cererii de servicii PRM: https://bilete.cfrcalatori.ro/prm/cerere.aspx?Ing=ro
În cazul în care veţi completa formularul tipizat în punctele de vânzare ale CFR Călători sau ale altor distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj, sub îndrumarea personalului de la ghişeu, trebuie să ţineţi cont de următoarele:
- Cererea dvs. de asistenţă va fi înregistrată sub un număr unic ce vă va fi comunicat la depunerea cererii.
- Legitimaţiile de călătorie necesare călătoriei dvs. trebuie achiziţionate începând din ziua următoare în maxim 3 zile calendaristice, dar nu mai târziu de 24 ore înainte de data şi ora de plecare a primului tren din ruta aleasă de dvs. La achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie vi se va înmâna ,,Formularul tip de confirmare a asigurării serviciilor solicitate”, ce va conţine toate detaliile necesare călătoriei dvs.
- În cazul în care nu achiziţionaţi legitimaţiile de călătorie în termenul precizat, solicitarea dvs. va fi anulată.
,,Este important să ştiţi că puteţi solicita servicii de asistenţă şi în cazul în care deţineţi legitimaţii de călătorie şi rezervări în trafic internaţional cu urcare, schimbare de tren sau coborâre într-o staţie de pe teritoriul României. În acest caz, vă rugăm să prezentaţi aceste legitimaţii la depunerea cererii de asistenţă şi să completaţi formularul tipizat corespunzător, sub îndrumarea personalului din ghişeu.
În situaţia în care după achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie doriţi anularea acesteia şi restituirea tarifelor achitate, este necesar să vă prezentaţi în orice punct de vânzare al CFR Călători sau al altor distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj înainte de plecarea primului tren din ruta aleasă de dvs., unde veţi completa un formular de renunţare la serviciile specifice solicitate şi de anulare a călătoriei”, transmit reprezentanții CFR Călători.
Conform sursei citate, prezentarea certificatului nominal ce atestă dizabilitatea este obligatorie atunci când solicitați serviciile specifice în punctele de vânzare al CFR Călători sau ale altor distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj pentru completarea formularului tipizat și când vă prezentați la staţia de plecare dacă solicitarea a fost efectuată online.
Puteți solicita informaţii suplimentare la telefon 0731990987, de luni până duminică, în intervalul orar 8.00 – 20.00.
De asemenea, puteți adresa întrebările dvs. pe adresa de mail: PRMcentral@cfrcalatori.ro