S-au împlinit peste două decenii de când Fundația Crucea Alb – Galbenă a creat și implementat, în România, serviciile medicale de îngrijire la domiciliu decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.
În cei peste 25 de ani de activitate, prin Fundaţia Crucea Alb-Galbenă România au fost îngrijiţi peste 30.000 de pacienţi.
,,25 de ani de muncă făcută cu iubire și profesionalism pentru ca un număr cât mai mare de oameni să beneficieze de servicii de calitate, de înaltă performanță și inovație de îngrijire la domiciliu. Mulțumesc prietenilor belgieni și români, sponsorilor, partenerilor și finanțatorilor care au fost alături de noi, echipei CAGR care a devenit, în timp, familia mea prietenoasă, caldă, plină de solitaritate și respect și, nu în ultimul rând, președintelui nostru, domnul prof. dr. Ioan Bruckner”, a declarat Măriuca Ivan, director general al Fundaţiei Crucea Alb – Galbenă România.
Prin Crucea Alb – Galbenă România, pacienţii pot beneficia, la cele mai înalte standarde, la recomandarea medicului de: administrarea medicaţiei, pansamente, perfuzii, sondaje, kinetoterapie, consult medical, precum şi EKG, monitorizare prin sistemul de teleasistenţă şi teleurgenţă Butonul Roşu.
,,Cu o echipă pluridisciplinară de profesioniști, Fundația Crucea Alb – Galbenă România a fost și rămâne vârful de lance în introducerea îngrijirii la domiciliu în legislația românească. În urmă cu 20 de ani, Fundaţia Crucea Alb – Galbenă România a obţinut prima autorizare, acreditare şi contractare cu casele de asigurări de sănătate, a reuşit să creeze un model de îngrijiri integrate la domiciliu și a creat primele modele de parteneriate cu autorităţile locale şi centrale”, se arată într-un comunicat al Fundaţiei Crucea Alb-Galbenă România.
Potrivit sursei citate, în acest moment, Fundația dezvoltă o soluţie informatică de management al serviciilor medicale la domiciliu şi continuă oferirea de servicii medicale gratuite la domiciliu decontate de Casele de Asigurări de Sănătate.
Tot în urmă cu 20 de ani, datorită meritelor deosebite și implicării în viața comunității, Fundația a obținut Statutul de Utilitate Publică, dar care, până în prezent nu a adus beneficii, ci doar recunoaștere.
Rugămintea mea pentru jucătorii din sistem este să contribuim împreună la consolidarea, în toate regiunile României, a unui sistem funcţional şi unitar pentru asigurarea unei bătrâneţi decente. Nu ne putem lamenta cu toţii că nu se mai poate face nimic, ci trebuie să încercăm să construim o temelie solidă şi robustă care să nu se prăbuşească la fiecare schimbare electorală. Suntem cu toţii datori să lăsăm ca testament un exemplu de bună practică, pentru că bătrâneţea este a tuturor şi a fiecăruia dintre noi!”, a mai spus Măriuca Ivan.
Pentru a beneficia de îngrijiri medicale la domiciliu, în primul rând, pacientul sau aparținătorii acestuia trebuie să se adreseze medicului de familie, medicului specialist sau medicului curant şi să solicite dreptul de a primi îngrijire la domiciliu.
În contextul actual, serviciile de asistenţă medicală la domiciliu sunt alternativa reală la instituţionalizare. (…) Orice persoană asigurată are dreptul să beneficieze de servicii de îngrijire medicală la domiciliu, pentru maxim 90 de zile pe an, decontate de Casele de Asigurări de Sănătate”, au precizat reprezentanții fundației.
Pentru detalii, orice persoană interesată poate suna la Call Center-ul Fundaţiei, la numărul de telefon: 021.315.12.56, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00.