
Astăzi, 1 octombrie 2025, la ora 10:00, a fost deschisă Etapa 0 – Pre-înscrierea pentru persoanele cu dizabilități. Formularul este disponibil online pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și poate fi completat până la data de 15 octombrie 2025, ora 16:00.
Din cauza numărului mare de accesări, platforma poate funcționa mai lent. Autoritățile recomandă solicitanților să încerce din nou, pe parcursul perioadei de pre-înscriere, dacă întâmpină dificultăți.
Cum se realizează pre-înscrierea
Formularul poate fi completat personal de solicitant, cu sprijinul unui membru al familiei, prieten, tutore, părinte (în cazul minorilor) sau cu ajutorul experților de grup țintă.
Pașii principali pentru completarea formularului online:
- SELECTAREA JUDEȚULUI DE DOMICILIU/REȘEDINȚĂ – de pe harta aflată pe site.
Acest pas este esențial pentru ca datele completate ulterior să ajungă la Expertul Grup Țintă aferent județului de domiciliu/reședință al solicitantului. - COMPLETAREA NUMELUI ȘI PRENUMELUI SOLICITANTULUI – persoana care deține certificatul de încadrare în grad de handicap pentru care se solicită e-voucherul.
- COMPLETAREA NUMELUI ȘI PRENUMELUI PĂRINTELUI/ REPREZENTANTULUI LEGAL– se va completa doar în cazul minorului/adultului lipsit de capacitate de exercițiu pentru care se solicită preînscrierea în grupul țintă.
- COMPLETAREA CNP-ULUI SOLICITANTULUI – Fiecare solicitant se va înregistra o singură dată, pe baza CNP-ului înscris în formularul de pre-înscriere.
- COMPLETAREA CNP-ULUI PĂRINTELUI/REPREZENTANTULUI LEGAL – se va completa doar în cazul minorului/adultului lipsit de capacitate de exercițiu pentru care se solicită preînscrierea în grupul țintă
- COMPLETAREA ADRESEI DE DOMICILIU/REȘEDINȚĂ – se va completa conform domicliului/reședinței solicitantului
- COMPLETAREA ADRESEI DE E-MAIL A SOLICITANTULUI/PĂRINTELUI/REPREZENTANTULUI LEGAL – în cazul în care solicitantul nu are o adresă de e-mail personală pe care o gestionează singur, se poate da adresa de e-mail a persoanei de încredere care sprijină solicitantul in completarea formularului.
Aceasta va reprezenta adresa de corespondență oficială pe parcursul etapelor din proiect.
- COMPLETAREA NUMĂRULUI DE TELEFON AL SOLICITANTULUI – acesta este numărul pe care ulterior expertul de grup țintă alocat fiecărei regiuni va contacta solicitantul aflat în lista persoanelor pre-înscrise și i se vor solicita documentele aferente ETAPEI 1. În cazul în care solicitantul nu are un număr de telefon se va completea numarul unei persoane de încredere.
- COMPLETAREA TIPULUI DE HANDICAP – se va bifa una din cele 10 căsuțe cu tipul de handicap conform cerificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap a solicitantului.
- COMPLETAREA GRADULUI DE HANDICAP – se va bifa una din cele 4 căsuțe cu tipul de handicap, conform cerificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap a solicitantului
- COMPLETAREA NUMĂRULUI ȘI DATEI DE EMITERE A CERTIFICATULUI/DECIZIEI DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP – numărul și data se regăsesc sus în dreapta pe prima pagină a Certificatului de încadrare în grad de handicap, respectiv la mijloc sus pe Decizia de încadrare în grad de handicap.
- BIFAREA ACORDULUI CU PRIVIRE LA FURNIZAREA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE NECESARE – în etapele următoare se vor cere o serie de documente justificative pentru solicitant.
- BIFAREA ACORDULUI PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL – în cazul în care solicitantul nu este de acord cu prelucrarea acestor informații, formularul de pre-înscriere nu va putea fi transmis deoarece datele cu caracter personal nu pot fi prelucrate fără acordul expres al solicitantului conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului.
- APASAREA BUTONULUI FINAL – TRIMITE CEREREA DE PREÎNSCRIERE
- PRIMIREA NUMĂRULUI DE ÎNREGISTRARE – după transmiterea formularului, va fi generat automat un mesaj în care solicitantului i se va aduce la cunoștință, pe e-mailul declarat în formular, numărul de înregistrare.
ANPDPD atrage atenția că e-mailurile de confirmare pot ajunge cu o întârziere de până la șase ore și recomandă verificarea folderului SPAM.
Etapa următoare
În termen de maximum 30 de zile de la înregistrare, expertul de grup țintă din județul de domiciliu va analiza formularul, va contacta solicitantul și va întocmi lista persoanelor pre-înscrise.
Aceasta este doar prima etapă a procesului. După evaluarea dosarelor, la nivel național vor fi acordate 1.500 de vouchere.
Formularul de pre-înscriere este disponibil pe site-ul ANPDPD 👉https://anpd.gov.ro/web/.
Ce este voucherul TECH ASSIST?
Este un sprijin financiar sub formă de tichet electronic, prin care persoanele cu dizabilități pot achiziționa dispozitive medicale și tehnologii asistive (scaune rulante, proteze, orteze, dispozitive de comunicare, echipamente IT adaptate).
Voucherul nu se transformă în bani, ci poate fi folosit direct pentru plata echipamentelor la furnizorii autorizați, pentru a sprijini independența și o viață mai ușoară.
Informații utile
Pentru detalii suplimentare, solicitanții pot contacta expertul de informare al proiectului, de luni până vineri, între orele 12:00–14:00, la numărul de telefon 0787 781 987.
Despre proiect
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021–2027 – cod SMIS 325494. Valoarea totală a proiectului este de 210.418.797,50 lei, din care cofinanțarea UE reprezintă 151.744.808,90 lei.
Implementarea este realizată de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.