Președintele ANDPDCA, doamna Florica Cherecheș, a anunțat că marți, 11 ianuarie 2022, a participat la o întâlnire cu domnul colonel Feticu Mihail-Florin, din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), cu scopul identificării de măsuri menite să îmbunătățească serviciul SMS de urgență 113.

,,Împreună cu colegele mele de la Direcția Drepturi Persoane cu Dizabilități, Monica Solomie și Anca Ilie, m-am întâlnit cu domnul colonel Feticu Mihail-Florin, din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), cu scopul identificării de măsuri menite să îmbunătățească serviciul SMS de urgență 113, menit să ofere persoanelor cu dizabilităţi de auz şi de vorbire acces la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgență”, a scris Florica Cherecheș pe pagina sa de Facebook.

Potreivit sursei citate, ANDPDCA și STS vor demara campanii de promovare a serviciului SMS de urgență 113 la nivel național, atât online, cât și offline. De asemenea, reprezentanții celor două insituții s-au angajat să colaboreze și în alte inițiative menite să vină în ajutorul persoanelor cu dizabilități, demersuri care vor fi expuse pe măsură ce se vor concretiza.

Serviciul de SMS 113 a fost lansat cu scopul de a oferi persoanelor cu dizabilităţi de auz şi de vorbire acces la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgență.

Potrivit ANDPDCA, persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care au o urgenţă trebuie să sune mai întâi la numărul unic 112. Operatorul 112 va răspunde, dar nu va iniţia un dialog, ci va închide apelul. Asta pentru că apelantul va fi identificat automat ca fiind o persoană cu dizabilităţi.

După închiderea apelului, persoana în cauză va primi imediat un SMS cu textul ,,Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”. Apelantul va răspunde prin SMS la 113, descriind pe scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa (inclusiv judeţul). Este posibil ca operatorul 112 să revină cu întrebări suplimentare după transmiterea SMS-ului apelantului. În această situaţie, se indică răspunderea scurtă şi cât se poate de exactă la întrebări.

În cele din urmă, operatorul 112 va transmite informaţiile obţinute de la apelant către agenţiile de intervenţie (poliţie, ambulanţă, pompieri, după caz), care vor acorda ajutorul necesar.

SMS-urile transmise de pe numere de telefon care nu sunt înregistrate în baza de date a persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor fi respinse automat.

,,În prezent, persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire pot să folosească gratuit numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgență. Acestea pot să utilizeze numărul 113 după o înregistrare prealabilă a propriului număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgență. Această înregistrare este necesară pentru ca în momentul apelului operatorii STS să fie informați cu privire la faptul că apelantul este o persoană cu dizabilități, pentru a iniția procedura specială aplicabilă în aceste cazuri”, a mai menționat Florica Cherecheș.

Mai multe detalii despre procedura de înscriere și despre modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă sunt disponibile accesând linkul următor:  https://bit.ly/3JWJYlT

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.