Persoanele adulte și, în special vârstnicii care locuiesc singuri, prezintă adesea atacuri de panică. Aproximativ 10%-20% dintre ei prezintă simptome severe, cu afectarea importantă a calității vieții, iar după 2-3 atacuri de panică, cei afectați devin îngrijorați în legatură cu starea lor de sănătate. Frecvenţa atacurilor poate oscila considerabil, de la atacuri multiple zilnice, la un atac o dată pe lună.

Butonul Roșu, un serviciu de teleasistență disponibil non-stop, îi poate ajuta prin consiliere și sfaturi utile, pe cei care suferă de atacuri de panică. Printr-o simplă apăsare de buton, beneficiarii programului îşi pot salva viaţa.

Sistemul Butonul Roşu a fost dezvoltat în cadrul proiectului ,,Butonul Roşu – Servicii integrate de îngrijiri socio-medicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistență”, care şi-a propus implementarea unui sistem unic, inovativ de teleasistență destinat persoanelor vârstnice din România și testarea acestuia la nivel regional în București-Ilfov, Giurgiu, Constanța și Buzău.

Ideea proiectului a pornit de la statisticile îngrijoratoare referitoare la condiția vârstnicului în România, care arată că starea de sănătate a persoanelor în vârstă s-a deteriorat constant din cauza lipsei accesului la serviciile medicale de urgență și procurarea medicamentelor, dezvoltării slabe a serviciilor medico-sociale, mai ales în mediul rural, și a lipsei furnizorilor de astfel de  servicii în regim non-stop.

Proiectul ,,Butonul Roşu – Servicii integrate de îngrijiri socio-medicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistență” își propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu, ce nu pot primi asistență îndelungată în spital, aflate în stare de dependență și cu posibilități materiale reduse.

,,Serviciul Butonul roșu oferă suport și mărește gradul de siguranță celor în grijă și liniște sufletească familiei și aparținătorilor. Acesta este indicat oricarei persoane, dar în mod deosebit persoanelor singure sau izolate, pensionarilor și vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilitati etc”, se menționează pe site-ul https://butonulrosu.ro/

Astfel, persoanele în vârstă cu boli cronice, afecţiuni medicale cu un grad ridicat de risc, cu posibilitate redusă de mişcare sau imobilizaţi, care locuiesc singuri, unii dintre ei fără a avea familie sau aparţinători, pot beneficia gratuit de sistemul de monitorizare la distanţă, Butonul Roşu, ce presupune acordarea de sprijin permanent, în sistem de teleasistenţă şi teleurgenţă.

Prin intermediul unei brățări tip ceas din silicon medical, dotată cu un buton roșu de panică, rezistentă la apă și conectată wireless la un telefon cu taste mari, persoanele în vârstă pot semnala o situație de urgență prin apăsarea butonului rosu. Semnalul este transmis automat către un Dispecerat (Call Center), iar in funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalate, dispecerul va iniția un protocol medical, care va indica acțiunile ce trebuie întreprinse (de exemplu: automedicație, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, transmiterea unei cereri pentru serviciu ambulanță, etc.).

În cazul în care, după acționarea butonului roșu, persoana care solicită ajutorul nu poate vorbi, sistemul de monitorizare – telefonul –  trece automat în modul ,,difuzor deschis”,  pentru ca asistentul să poată auzi sunetele emise:  respirația, tușitul, o eventuală cădere etc. – informații care pot fi relevante pentru personalul ambulanței.

Proiectul a propus o abordare inovativă a îngrijirilor la domiciliu adresate vârstnicilor, atât prin noutatea serviciului de teleasistență, cât şi prin furnizarea unui complex de servicii adaptate nevoilor beneficiarilor.

Bunicii și părinții noștri au nevoie de servicii specializate care să le permită să își continue existența într-un mediu familiar, înconjurați de amintirile de-o viață, evitându-se astfel internarea într-un centru rezidențial. Sistemul de teleasistență Butonul Rosu, împreună cu serviciile personalizate de îngrijiri sociale sau medicale la domiciliu este soluția pentru traiul decent al vârstnicilor”, a declarat Mariuca Ivan, director executiv al Fundației Crucea Alb-Galbenă.

Proiectul ,,Butonul Roşu – Servicii integrate de îngrijiri socio-medicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta a fost dezvoltat de către Fundația Crucea Alb-Galbenă România, în parteneriat cu Asociația Four Change, Fundația Crucea Alb Galbenă-Constanța și Fundația Crucea Alb-Galbenă Buzău și co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei, prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru Uniunea Europeană extinsă.

Pentru a solicita serviciile de monitorizare prin teleasistență sau serviciile socio-medicale de îngrijire la domiciliu, persoanele în vârstă pot apela numărul de telefon 021.3151256 , în intervalul 8.00-16.00, de luni până vineri, sau pot scrie la adresa de e-mail: cruceaalbgalbena@cag.ro.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.