Carrefour România și Asociația KinetoBebe lansează Ghidul de nutriție „Cum să creștem copii sănătoși,” un demers prin care cei doi parteneri își propun să contribuie la îmbunătățirea obiceiurilor alimentare ale copiilor, pentru a reduce probleme cu impact la nivel național, precum supraponderabilitatea și obezitatea în rândul celor mici.
Potrivit unui comunicat al Asociației KinetoBebe, alimentația și stilul de viață reprezintă un ecosistem, în cadrul căruia mecanismele psihologice guvernează relația copiilor cu mâncarea, activitățile fizice pe care aceștia le desfășoară zi de zi și, nu în ultimul rând, ambientul în care cresc cei mici. Ghidul „Cum să creștem copii sănătoși” are rolul de a îndruma atât părinții, cât și copiii, în a face alegeri sănătoase în ceea ce privește alimentația și stilul de viață al familiei.
„Obiectivul strategic Carrefour la nivel global este de a deveni lider mondial în tranziția alimentară pentru toți, oferind milioanelor de clienți, produse alimentare de calitate, sănătoase și la un preț rezonabil, zi de zi. Sub umbrela Săptămânilor Tranziției Alimentare, promovăm, în magazine și online, gamele de produse mai sănătoase, sustenabile și cu impact mai prietenos asupra mediului, transparente și la prețuri accesibile. Anul acesta, campania s-a desășurat în perioada 15-28 septembrie, iar lansarea ghidului de nutriție, alături de KinetoBebe, vine ca o completare firească a demersului inițiat în campanie, acela de a mânca mai bine, mai sănătos,”a declaratAlina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România.
Situația la nivel național în ceea ce privește supraponderalitatea la copii. De ce sunt atât de importante soluțiile ușor de implementat pentru a combate creșterea în greutate a copiilor?
Potrivit Organizației Mondiale a Sanătății (OMS), în anul 2022, 34,6% din populația României este afectată de supraponderalitate. Doar 1 din 4 recunoaște și conștientizează riscurile asociate.
,,Prevalența supraponderalității, inclusiv obezitatea, crește o dată cu vârsta copilului, ea fiind de 27,3% la copiii de 7-8 ani, de 31,4% la cei de 8-9 ani și de 34,6% la cei de 9-10 ani (χ2 = 39,01; p<0,001).”, se arată în Studiul European Childhood Obesity Surveillance Initiative (COSI) – România, publicat în anul 2020.
Conform unui raport al UN Food Waste Index, publicat în 2021, românii cheltuie pe hrană 40% din venituri, iar între 33%-50% din aceasta ajunge direct în coşul de gunoi.
Doar 8% dintre români mănâncă sănătos și numai 11% fac sport, potrivit unui comunicat al Institutului Național de Statistică (INS), publicat în anul 2021.
„Copiilor care au un surplus de greutate nu le este ușor. Sunt tachinați la școală, sunt lăsați pe banca de rezervă la ora de sport, sunt apostrofați în grupurile de prieteni și, odată cu venirea adolescenței, încep să își piardă din grupul de prieteni. Cel mai trist este faptul că ei sunt foarte predispuși și uneori chiar suferă de boli pe care, de altfel, doar adulții le au. Asociația KinetoBebe și Carrefour România au pus bazele unui proiect de educație și conștientizare în vederea combaterii creșterii numărului de copii care au tendințe de îngrășare. Ghidul combină informații despre modele comportamentale ale copiilor, modele și sugestii de exerciții fizice și, bineînțeles, informații foarte valoroase despre alimentația copiilor. Prin Ghidul de nutriție, copiii și părinții învață, printre altele, cum să mănânce mai sănătos, cum să aleagă alimentele sănătoase și la ce să renunțe”, a adăugat Ana Raluca Chisu, Fondator Asociația KinetoBebe.
Ghidul a fost elaborat de către o echipă formată din specialiști care acoperă o varietate de domenii: Șerban Damian, medic nutriționist, Irina Drăgan, psiholog, dr. Adina Dumitrescu, psiholog și Iulian Nicolae, kinetoterapeut pediatru. Ghidul oferă atât informații teoretice, cât și sugestii practice cu privire la cum alegem alimentele pe care le gătim, care este „ritualul” mesei începând cu cele mai fragede vârste, exemple de activități și jocuri psihologice menite să ajute copilul să-și schimbe obiceiurile și să accepte schimbările în ceea ce privește hrana, dar și exemple de activități fizice pe care să le facem în familie, astfel încât să devină rutina preferată a copiilor.
Ghidul de nutriție „Cum să creștem copii sănătoși” va fi disponibil pe paginile web ale ambilor parteneri, Carrefour România: www.carrefour.ro și KinetoBebe: www.kinetorbebe.ro.
Ghidul poate fi accesat și aici: https://kinetobebe.ro/wp-content/uploads/2022/09/Ghid-Nutritie_Kinetobebe_-Carrefour.pdf
Asociația KinetoBebe, pe lângă serviciile medicale pe care le oferă, promovează un stil de viață sănătos și se implică în educarea tinerilor și a copiilor în această direcție. Astfel, de-a lungul timpului, a lansat numeroase proiecte și campanii de educare parentală și informare a familiilor și specialiștilor cu privire la primii ani de viață ai copiilor, la dezvoltarea neuromotorie a acestora și mai ales la modalitățile de stimulare prin terapie și mișcare a copiilor pentru o viață sănătoasă. Proiectele respective au fost inspirate din nevoile identificate în familiile copiilor, precum și din întrebările specialiștilor din întreaga țară. Mai multe detalii aici: https://asociatia.kinetobebe.ro.
Despre Carrefour România
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în care activează, prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: la fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.