Asociația Națională a Surzilor din România (ANSR) a organizat la București, pe data de 1 aprilie 2023, cu sprijinul Zentiva, primul concurs „Treasure Hunt” („Vânătoare de Comori”) dedicat persoanelor cu deficiențe de auz din România. 

La competiția în premieră națională au participat 24 de persoane surde sau hipoacuzice, distribuite în echipe de câte doi concurenți, care au avut misiunea de a descoperi toate indiciile pregătite de organizatori. În acest scop, au vizitat diferite locații importante ale Capitalei (Muzeul Antipa, Ateneul Român, Teatrul Țăndărică ș.a.) în căutarea acestora, rezolvând pe parcurs diferite ghicitori și provocări, pregătite special pentru acest eveniment și primite de la voluntarii aflați pe teren.

Pentru noi, a fost o ocazie specială de a oferi ceva nou comunității surzilor din România, un concurs așa cum nu a mai existat până acum. Ne-am pregătit temeinic, am folosit indicii bazate pe limba semnelor române și pe informații relevante pentru grupul de concurenți. Ne-am bucurat să întâlnim foarte mulți tineri dornici de o experiență inedită. Persoanele surde au nevoi culturale și spirituale asemenea majorității auzitoare, pe care nu putem să le ignorăm atunci când discutăm despre deplina lor integrare socială. De aceea, suntem foarte recunoscători celor de la Zentiva care ne-au sprijinit cu acordarea premiilor, precum și tuturor voluntarilor care au ales să petreacă o zi alături de noi și au făcut multe eforturi pentru ca totul să fie pus la punct”, a declarat Elisabeta Paraschiv, vicepreședintele ANSR.

,,În cadrul Zentiva, incluziunea este una dintre valorile noastre. Am început colaborarea cu ANSR încă din 2022, când am avut o prima întrevedere cu reprezentanții asociației  pentru a afla particularități ale persoanele cu deficiențe de auz, dificultățile cu care aceștia se confruntă, precum și aspecte privind integrarea lor pe piața muncii. Acesta, împreună cu alte inițiative derulate de atunci, reprezintă pași pe care îi face organizația noastră  pentru a se pregăti pentru integrarea cu succes a persoanelor cu diferite dizabilități. Proiectul de tip „Vânătoare de Comori”, dedicat persoanelor cu deficiențe de auz, la care au participat și voluntari Zentiva ca suport, a fost încă un pas pe care îl facem pentru a învăța și a înțelege mai bine nevoile lor, dar și pentru a vedea cum pot depăși anumite bariere dacă există o comunicare adaptată. Atât echipa de proiect din Zentiva, cât și voluntarii au apreciat ca fiind o experiență valoroasă” a declarat Ioana Lucescu, director de comunicare  al Zentiva Romania.

După aproximativ trei ore, în care au vizitat opt locații distincte, concursul a fost câștigat de echipa formată din tinerele Lungu Claudia și Bărbulescu Cristina. Pe cel de-al doilea loc a terminat echipa Gherbezan Robert Mario – Scarlat Loredano, iar locul al III-lea a fost revendicat de Raicu Mario și Feleaga Andreea. Toți concurenții au primit diplome și premii constând în vouchere de cumpărături online, în rețeaua EMag, de Zentiva. Valoarea totală a premiilor este de 7500 RON.

ANSR este o organizație neguvernamentală, non-profit, de utilitate publică și reprezentativă la nivel nivel național pentru persoanele cu deficiențe de auz din România care apără și promovează drepturile persoanelor surde și hipoacuzice pentru incluziunea socială și egalizarea șanselor. În 2019, asociația a aniversat un secol de existență, fiind astăzi organizată la nivelul a 37 de filiale.

Despre Zentiva

Zentiva SA este parte a grupului european Zentiva, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente generice din Europa. Grupul este prezent în peste 30 de țări și deține unități de producție la București, Praga și Ankleshwar și două centre de cercetare dezvoltare la Praga si Ankleshwar. În acest moment, grupul Zentiva deține două fabrici la București: fabrica Zentiva care funcționează neîntrerupt de la inaugurarea sa din 1962 și fabrica Labormed, una dintre cele mai moderne unități de producție a medicamentelor solide orale din România, rezultatul primei investiții greenfield din industria farmaceutică din țara noastră.

În prezent, Zentiva este cel mai mare producător de generice de pe plan local, în volume vândute. Misiunea Zentiva este de a crește accesibilitatea a milioane de pacienți la medicamente de înaltă calitate și la sănătate.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.