Ministerul Muncii şi Solidarității Sociale (MMSS) a anunțat marți, 19 decembrie 2023, că a finalizat implementarea proiectului de digitalizare „HUB de Servicii MMSS – SII MMSS”, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Aceast proiect a dus la crearea unui sistem informatic integrat și a unei platforme de interoperabilitate, facilitând interconectarea bazelor de date între minister și alte instituții centrale și locale.

,,Dezvoltarea sistemului informatic integrat și a platformei de interoperabilitate și interconectare a datelor între minister și instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa, precum și cu alte instituții de la nivel central și local permite optimizarea fluxului de depunere a documentelor şi de soluţionare a solicitărilor venite din partea cetăţenilor și a mediului de afaceri”, au transmis reprezentanții Ministerului Muncii, într-un comunicat de presă.

Proiectul, cu o valoare totală eligibilă de peste 133 de milioane de lei, a fost cofinanțat de Uniunea Europeană și a avut o perioadă de implementare între aprilie 2021 și decembrie 2023.

Potrivit ministerului Muncii, aproximativ 100 de reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale din domeniul serviciilor sociale au participat la conferința de încheiere a proiectului, desfășurată în format mixt, cu participare fizică și online.

În septembrie 2021, Guvernul adopta proiectul de investiții pentru dezvoltarea acestui hub de servicii publice electronice, prin HG nr. 919/2021, având ca dată estimativă de implementare sfârșitul anului 2023.

Astfel, Hub-ul de servicii al MMSS va include un sistem informatic integrat care va permite:

  • depunerea online a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMPS;
  • crearea modulul e-Asistență Socială (prin intermediul căruia se vor putea depune cererile și nu numai);
  • posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetațean sau întreprindere;
  • constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/ introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta socială), care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de cod numeric personal) pentru diferitele tipuri de servicii;
  • creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMPS și instituțiile sale, în fapt, măsuri de optimizare și debirocratizare;
  • asigurarea mecanismelor de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă;
  • furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă) celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMPS și, totodată, obținerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă, familie și protecție socială, la nivel național;
  • asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/ sub autoritatea/ în coordonarea MMPS), național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/ sub autoritatea/ în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel european);
  • gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.

Potrivit Ministerului Muncii, prin intermediul acestei platforme se vor putea face și verificări încrucișate și vor fi semnalate automat suspiciunile de fraudă.

 ,,Prin implementarea sistemului informatic integrat, principalul rezultat al proiectului, se va asigura managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate ale MMSS, corelate cu evenimentele de viață specifice. În acest fel, interacțiunea cetățeanului cu ministerul, dar și cu instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, se va putea desfășura în mediul online printr-un singur punct de contact – portalul MMSS.

Beneficiile implementării proiectului se vor regăsi în calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor, dar şi la nivel guvernamental, instituţional şi de colaborare între instituţiile publice de la nivel central și local, implicate în procesul de interacţiune cu cetățenii și cu mediul de afaceri”, au mai precizat reprezentanții Ministerului Muncii.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.