Până la vârsta de 7 ani nu a rostit niciun cuvânt și a avut în permanență nevoie de sprijin.  Astăzi a reușit o performanță demnă de menționat. A terminat clasa a VIII-a ca șef de promoție la Școala Gimnazială „Aron Cotruș”. E povestea plină de inspirație și ambiție a lui Mihnea, un elev arădean și a părinților lui, care s-au încăpăţânat să reuşească chiar dacă nu li se dădeau mari șanse.

După ce fiul lor a fost diagnosticat cu autism, părinții, alături de terapeuți, profesori și colegi, au căutat soluții pentru a-l ajuta pe Mihnea. Și au găsit.

Mamă tânărului spune că nu e ușor să fii părintele unui copil «diferit» de ceilalți copii, un copil care suferă de autism, însă ei au învățat de-a lungul acestor ani că bunătatea, blândețea și înțelegerea sunt cele mai de preț principii dacă vor  să-l ajute și au încercat să îl înconjoare pe Mihnea de oameni care cred în aceste principia.

Autismul este una dintre cele mai grave tulburări neuropsihice, care se caracterizează prin dificultăți de comunicare și interacțiune socială, precum și prin comportamente repetitive. În lume, un copil din 60 este diagnosticat cu această boală.

Pentru a reuși în astfel de cazuri este nevoie să se țină cont de gradul de afectare a copilului, de stadiul în care se află recuperarea, precum și de integrarea școlară. Educația cu blândețe și toleranță poate ajuta mult copilul și poate schimba mentalități.

„Integrarea în colectivitate a fost alegerea potrivită, iar progresele lui Mihnea au depins în primul rând de oamenii din acel loc, devenit în ultimii patru ani universul lui. Am ajuns cu mari emoții la Școala Gimnazială «Aron Cotruș» la început de gimnaziu, asta după ce fusese refuzat de o altă școală unde am vrut să-l înscriem și unde urmau să ajungă și foștii lui colegi din clasa a IV-a. Începând de la domnii directori, doamnele diriginte, toți profesorii din şcoală, doamna secretară și continuând cu toți colegii de clasă și părinții lor, dar și cu domnul de la portă și femeia de serviciu, toți au devenit prietenii lui. Nu au pus presiune pe el în a executa perfect și corect activitățile și temele, ci mai mult l-au învățat cu răbdare, că este important să ceară ajutor și să finalizeze activitatea începută. Ne-am dat seama că poate această «umbrelă a educației cu blândețe» poate feri de «ploaie» mulți părinți. Le poate oferi idei, sprijin, înțelegere, răspunsuri, iar profesorii care cred în această tactică pot contribui și ei la schimbarea mentalității”, a povestit mama elevului.

Mama lui Mihnea a subliniat că efortul lor comun în școală, efortul terapeuților și al familiei, au dus la rezultatele obținute de Mihnea în acești ani petrecuți în școală. Prin faptul că i-au acordat atâta timp cât a avut nevoie, că au avut răbdare și că l-au motivat să reușească,  practic, i-au dăruit o «fereastră spre lume».  Iar Mihnea este recunoscător pentru că de acum înainte visurile lui pot deveni posibile.

Mihnea este un exemplu de perseverență și de ambiție, învățându-i  pe cei din jur să fie puternici în momentele grele și să nu renunțe să creadă în visurile lor. Este important ca profesorul să nu fie doar un distribuitor de date, ci să mergă «umăr lângă umăr» în toate aventurile cunoașterii elevilor săi. Trebuie să-i îndemne să gândească, să caute, să fie curioși și să reușească.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.