Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a participat, joi, 11 august 2022, la o întâlnire cu profesori, învățători, voluntari, medici și psihologi implicați în sprijinul educației copiilor spitalizați, alături de reprezentanți ai universităților de medicină și farmacie, pentru a analiza cele mai eficiente mijloace de susținere a „Școlii din Spital”, prin intermediul proiectelor noilor legi ale educației.

,,Am avut un dialog deschis despre cât de importantă este o altfel de abordare a dreptului la educație pentru copiii diagnosticați cu boli grave, toți participanții la întâlnirea de astăzi fiind direct implicați în educația din spital, având contact zilnic cu nevoile copiilor spitalizați. Tratamentele pentru acești copii, pentru patologiile pe care le au, sunt de durată și foarte grele. Procesul de educație în cadrul spitalului va fi un sprijin real pentru copiii care sunt pacienți internați. Actul educațional, alături de tratamentul medical, contribuie la recuperarea și reintegrarea celor aflați în această situație”, spune Sorin Cîmpeanu într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, copiii diagnosticați cu boli grave vor avea acces nediscriminatoriu la educație, prin faptul că procesul de educație se va desfășura individualizat, adaptat nevoilor fiecăruia, la patul din spital, pe grupe în cadrul spitalului sau online, cadrul didactic fiind în permanentă legatură cu medicul curant al copilului.

Ministrul Educației a precizat că este nevoie să fie formați profesori cu un profil special, iar ,,la această formare vor contribui profesorii dedicați care și în prezent desfășoară activități în școlile din spital, în condiții foarte dificile și insuficient reglementate, specialiștii de la nivelul universităților de medicină și farmacie, alături de Ministerul Educației prin Centrul Național de Formare și Dezvoltare a Carierei Didactice, în colaborare cu Centrul Național pentru Incluziune”.

,,Școala din spital va fi organizată și va funcționa în cadrul instituțiilor de învățământ superior de medicină și farmacie, care vor înființa unități de învățământ preuniversitar «Școala din Spital» și vor face parte din sistemul național de învățământ. Procesul de educație de la nivelul acestora va fi desfășurat de către cadre didactice titulare în învățământ și de către alte cadre didactice membre ale Corpului Național al Profesorilor pentru «Școala din Spital», urmând a fi reglementată modalitatea de normare a acestora, într-un mod flexibil și adaptat specificului din spital. Se va asigura o resursă umană disponibilă pentru desfășurarea procesului de învățământ prin înființarea Corpului Naţional al Profesorilor pentru «Școala din Spital»”, a explicat ministrul Sorin Cîmpeanu.

El spune că procesul de educație va fi adaptat specificului bolii, perioadei de spitalizare și anului de studiu în care este înmatriculat elevul. Programa va fi una diferențiată, ținându-se cont de numărul de ore alocat.

Sorin Cîmpeanu menționează că în acest fel copiii vor avea asigurată continuitatea şcolarizării, care le va permite să promoveze anul de studiu în curs sau participarea la evaluările organizate pentru finalizarea unui nivel de învăţământ. De asemenea, aceștia vor avea asigurată crearea şi dezvoltarea unei bune relaţii de comunicare între mediul şcolar şi cel al copiilor, elevilor şi tinerilor şcolarizaţi la domiciliu/spital, precum și asigurarea cadrului de acţiune comună a cadrelor medicale şi a cadrelor didactice implicate în recuperarea şi educaţia acestora.

Ministrul Educației susține că înscrierea și școlarizarea în cadrul „Școlii din Spital”, precum și revenirea în unitatea de învățământ la care elevul a fost înmatriculat anterior se vor realiza într-un mod flexibil.

„Pe toată perioada spitalizării, preșcolarii, elevii și părinții acestora beneficiază de consiliere administrativă cu privire la drepturile educaționale pe care le au. Pe toată perioada spitalizării, se desemnează un cadru didactic monitor, care are obligația de a supraveghea parcursul educațional al preșcolarului/elevului, de a ține în permanență legătura cu unitatea de învățământ la care acesta a fost înmatriculat înainte de spitalizare și de a propune orice măsură educațională în interesul acestuia”,  mai spune ministrul.

El afirmă că finanțarea pentru perioada în care antepreşcolarul/preşcolarul/elevul este înscris la școala din spital se realizează prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, cel puțin la nivelul costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, majorat cu 100%, în baza contractului complementar.

Răducu este un copil de zece ani, pacient oncologic, care duce zi de zi o luptă dură cu boală, însă, cu ajutorul familiei și al medicilor dedicați, el reușește să dea o lecție de maturitate, de putere și curaj.

Școala din Spital este un loc special care îi ajută pe copii să înțeleagă sensul vieții, îi face mai deștepți, le dă aripi să zboare și le face un viitor mai bun”, spune Răducu.

Mai jos puteți urmări declarația unui părinte cu privire la ,,Școala din spital”, al cărui copil, pe nume Robert Sorin Foit, elev în clasa a-VII-a, suferă de cancer.

https://www.facebook.com/SorinMCimpeanu/videos/809110897133567/

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.