Angajatorii care intenţionează să depună documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază, pe luna iunie, al angajaţilor reveniţi din şomaj tehnic, le pot încărca pe platforma aici.gov.ro, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM).

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidenţă mai bună a actelor transmise şi facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Potrivit ANOFM, angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu.

,,Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare. Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului”, se mai arată în comunicatul ANOFM.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanţei.

ANOFM aminteşte că numărul unic de telefon – 021.444-0000, la care cetăţenii pot suna pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la şomajul tehnic, la facilităţile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020, precum şi prin prevederile OUG 92/2020, este în continuare disponibil. Call-centerul va funcţiona în acelaşi interval orar ca şi până în prezent, respectiv între orele 09:00 – 16:00, de luni până joi, şi vineri între 09:00 – 13:00.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.