Guvernul a aprobat, miercuri,  Hotărârea prin care noi categorii de persoane vor intra în cea de-a doua etapă a campaniei naționale de vaccinare împotriva COVID-19, care a început în 15 ianuarie, informează Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA).

Potrivit sursei citate, persoanele încadrate într-un grad de handicap, persoanele imobilizate, imunodeprimate, dar și însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea, precum și persoanele fără adăpost au fost introduse în etapa a doua de vaccinare.

,,Pe listă nouă, introdusă prin Hotarârea de Guvern adoptată în 20 ianuarie, mai apare și personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii, asistenții maternali, asistenții personali și asistenții personali profesioniști. De asemenea, au fost incluse în a doua etapă de vaccinare și persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor încadrate într-un grad de handicap, persoanelor imobilizate, persoanelor imunodeprimate”, transmite ANDPDCA.

Hotărârea de Guvern prevede vaccinarea în cea de-a doua etapă pentru următoarele categorii:

  • persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea;
  • persoane fără adăpost;
  • personal-cheie din instituţiile statului, Curtea Constituțíonală, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora;
  • executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției, avocații înscriși în tabloul avocaților;
  • casierii și ceilalți lucrători din magazinele de retail alimentar;
  • personalul navigant român maritim și fluvial;
  • personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol);
  • personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU);
  • personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;
  • personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii, asistenții maternali, asistenții personali și asistenții personali profesioniști;
  • persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor încadrate într-un grad de handicap, persoanelor imobilizate, persoanelor imunodeprimate;
  • personalul din administrația publică locală;
  • lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;
  • personalul din Administrația Națională de Meteorologie;
  • membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;
  • personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;
  • inspectorii sociali și personalul care își desfășoară activitatea în relația directă cu beneficiarii din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora;
  • personalul Curții de Conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti;
  • personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței;
  • sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificați individual la jocurile olimpice precum și staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportive;
  • personalul sanitar veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare.

Tot prin hotărârea aprobată miercuri de Executiv s-a stabilit că pentru etapele a II-a şi a III-a, vaccinarea se va organiza prin centre de vaccinare fixe şi mobile, echipe mobile, reţeaua de medicină de familie, centre drive-through.

,,Pentru eficientizarea procesului de vaccinare, evitarea supraaglomerării sau a sacrificării dozelor de vaccin, vaccinarea se va face prin programare electronică, telefonică sau prin intermediul medicului de familie, datele fiind colectate într-o platformă unică. Pentru etapa a II-a, programările în vederea vaccinării se vor realiza cu respectarea unui raport de 75% persoane din categoria de la lit.a) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C şi respectiv 25% persoane din categoria de la lit.b) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C “, se mai precizează în hotărâre.

Prevederile hotărârii se aplică şi cetăţenilor Uniunii Europene, ai Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, precum şi străinilor cu şedere legală pe teritoriul României.

Detalii suplimentare și programări: https://vaccinare-covid.gov.ro/

One Comment

  1. In prezent, persoanele cu handicap nu se pot inregistra pe platforma decat la grupa de risc din Categoria a III-a, daca nu apar in baza de bolnavi cronici.
    La Call center nici macar nu au cunostiinta de introducerea acestor categorii de persoane in Etapa a II-a.
    Care este solutia ?
    Ma gandesc ca exista o baza de date a persoanelor cu grad de handicap din Romania, de ce nu se face introducerea si validarea lor in platforma, daca vreau sa inregistrez o persoana?
    Din cate stiu, Hotararea nr.12/2021 este in vigoare din 21 Ianuarie 2021, dar nu se poate aplica.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.