Primăria Municipiului București finanțează proiecte propuse de bucureșteni. La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat în ședința din data de 30 august proiectul de hotărâre privind demararea Campaniei pentru identificarea de proiecte de interes local inițiate de cetățeni sub titulatura „Propune pentru București!”, campanie ce se va desfășura în perioada 18 septembrie – 24 noiembrie.
Concret, prin acest program, Municipalitatea urmărește identificarea unui număr de douăzeci de proiecte prioritare, de interes local, inițiate de cetățeni, care vor putea fi asumate și implementate de Municipiul București începând cu anul 2018.
Pentru a putea participa la aceasta campanie, toți cei interesați trebuie să îndeplinească următoarele condiții: persoane fizice cu vârsta de minim 18 ani, domiciliul sau reședința în municipiul București, să-și creeze un cont de utilizator pe site-ul PMB, la secțiunea dedicată campaniei.
Astfel, fiecare cetățean poate formula o singură propunere de proiect care va fi afișată pe site-ul Municipalității într-un interval de cel mult trei zile de la transmitere. Proiectul trebuie să fie sau să poată fi asimilat unei investiții aflate în competența Municipiului București și să vizeze următoarele domenii:
Infrastructura (zone pietonale, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale); amenajare / reabilitare spații publice (ex. Mobilier urban, etc); spații verzi, locuri de joacă pentru copii; mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației; infrastructura culturală; infrastructura socială; smart city—Oraș digital; sănătate.
Bugetul propus pentru cele 20 de proiecte selecționate, pentru anul 2018 este de 4.000.000 euro, inclusiv TVA (echivalentul în lei), valoarea totală estimată pentru un proiect propus nu trebuie să depășească suma de 200.000 euro, inclusiv TVA (echivalentul în lei).
Comisia de evaluare constituită din reprezentanți/ specialiști ai Municipalității, va analiza în perioada 9 octombrie— 3 noiembrie 2017, toate proiectele depuse, urmând ca pe site-ul Primăriei Capitalei, să se afișeze lista proiectelor declarate eligibile ce vor fi supuse votului cetățenilor.
În perioada 6—17 noiembrie 2017 va avea loc etapa de vot, la care poate participa orice persoană fizică, care are vârsta de minim 18 ani, domiciliul sau reședința în Municipiul București și care și-a creat un cont de utilizator pe site-ul PMB, la secțiunea dedicată campaniei. Cetățenii vor putea vota online o singură propunere de proiect din fiecare domeniu.
În urma ierarhiei votului, acțiunile necesare pentru implementarea unui număr de 20 douăzeci de proiecte prioritare propuse de cetățeni, vor fi incluse în proiectul de buget al Municipiului București pentru anul 2018, ce va fi supus spre adoptare Consiliului General al Municipiului București.