Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a transmis, vineri, 5 iulie, că aproximativ 50% dintre persoanele cu dizabilități ar călători mai mult dacă ar beneficia de facilități accesibile. Pentru a sprijini adaptarea tuturor facilităţilor turistice la nevoile persoanelor cu dizabilități, a fost adoptat, la nivel naţional, un standard pentru ,,turismul accesibil pentru toţi”.
,,Aproximativ 50% dintre persoanele cu dizabilități ar călători mai mult dacă ar avea la dispoziție facilități accesibile. Accesibilitatea înseamnă ca persoanele cu nevoi speciale să ducă o viață independentă și să participe egal la activități de petrecere a timpului liber, cum ar fi turismul, cultura, sportul sau agrementul. De exemplu, un hotel accesibil include rampe, culoare și uși largi pentru persoanele în scaun rulant, benzi tactile pentru cei cu deficiențe de vedere, iar un muzeu accesibil oferă informații la nivel vizual potrivit, audio și tactile pentru diverse deficiențe”, au transmis reprezentanții MEAT.
Conform sursei citate, ASRO, organismul naţional de standardizare, a adoptat la nivel național standardul SR ISO 21902, primul standard care stabilește cerințe și oferă îndrumări pentru „turismul accesibil pentru toți”. Acesta are scopul de a asigura accesul egal la serviciile de turism pentru turiștii de toate vârstele, inclusiv persoanele cu dizabilități.
,,Standardul urmărește să asigure accesibilitatea în toate aspectele turismului, de la planificare și dezvoltare până la furnizarea de servicii și facilități. Acest lucru include transportul, cazarea, atracțiile turistice, restaurantele și alte servicii turistice. SR ISO 21902 este destinat să sprijine furnizorii de servicii turistice, autoritățile locale, operatorii și alte părți interesate în îmbunătățirea accesibilității pentru toți turiștii, inclusiv persoanele cu dizabilități, vârstnicii și persoanele cu alte nevoi speciale”, au mai menționat reprezentanții ministerului.
Potrivit acestora, standardul este un instrument valoros pentru promovarea turismului incluziv și accesibil, asigurându-se că toți turiștii, indiferent de abilitățile lor, pot avea parte de experiențe turistice plăcute și memorabile.